Lapsi kateissa

Lopulta sain tyttäreni poikaystävän äidin puhelin päähän kiinni. Vastaanotto oli yhtä lämmin kuin tyttären ystävän poikaystävän perheestä. Tai oikeastaan vielä törkeämpi. Tämän nuoren miehen äiti vakuutti minulle, ettei hän ole nähnyt tytärtäni. Myöhemmin selvisi, että hän valehteli. Nimenomaan tuon perheen luona nämä tytöt olivat koko ajan olleet.



Tällä naisella oli otsaa sanoa minulle, että minussa on äitinä jotakin vikaa jos lapseni ei halua olla kotona. Toki on siinä varmasti osa totuutta, mutta törkeä väite joka tapauksessa. Etenkin kun olin todella huolissani, en ollut nukkunut useampaan vuorokauteen. Olin täysin paniikissa. Myöhemmin myös selvisi, että heille oli majoitettu muitakin karkulaisia. Nämä ihanat vanhemmat ostivat alaikäiselle pojalleen olutta. Tuo oli myös paikka missä nuoriso käytti huumeita. Eikö näillä vanhemmilla ollut mitään tietoa siitä, että siellä poltettiin pilveä.



Kävin joka tapauksessa päässäni vaikka mitä asioita. Syyllistin itseäni ja kaikkia muitakin läheisiä. Olinko tehnyt jotakin väärin? Todella upea sitten saada kuulla joltakin vieraalta ihmiseltä, että minun kasvatusmetodit olivat täysin pielessä. Olin huono äiti.

Hyvin varhaisessa vaiheessa olin yhteydessä myös poliisiin. Tytöt kirjattiin kadonneeksi, mutta ei poliisi ollut halukas tekemään mitään etsintöjä. Meidän perheen sosiaalityöntekijä oli oikeastaan se, jolta sain eniten apua, vaikka sekin apua jäi henkiseksi avuksi.



Sitten kuulin muitakin huolestuttavia uutisia. Se nuori mies jota tytöt olivat syyttäneet seksuaalisesta hyväksikäytöstä, oli myös mukana etsinnöissä. Siitäkään poliisi ei juurikaan ollut kiinnostunut. Myöhemmin selvisi, että tytöt olivat kadonneet nimenomaan tuon miehen takia. Hän oli joko lahjonut tytöt hiljaisiksi tai sitten tytöt olivat kiristäneet häntä. Mies oli joka tapauksessa maksanut 200 euroa siitä, että tytöt eivät ilmiantaisi häntä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Isku päähän

Aspergerin syndrooma

Diagnoosi etsiminen