Lasteni isä

Nyt kun olen viime postauksissa muistellut menneitä niin jatketaan sitä vielä pienen hetken ajan. Kerroin aiemmin, että lasten isä oli kovin äkkipikainen. Osa jutuista oli puhtaasti vahinkoja, ihan sen takia ettei hän ajatellut mitä teki. Minulla ei ollut mitään todisteita näistä asioista joten oli vaan pakko antaa lapset hänelle viikonlopuksi. Useamman kerran kävimme yhdessä keskustelemassa näistä asioista lastenvalvojan kanssa, mutta ne käynnit olivat ihan hyödyttömiä. Hän osasi kääntää jokaisen asian niin, että minä olen se syyllinen. Hän onnistui vuosien varrella käännyttää niin monta ihmistä minua vastaan että jossain vaiheessa tipahdin laskuista.

Hän ilmestyi mukaan aina jokaiseen koulun tms. palaveriin ja esitti maailman ihaninta miestä. Jokaisen minun esittämän negatiivisen asian hän sivuutti. Osa ammattilaisista huomasi missä mennään, esim. Lastenlinnassa minua uskottiin. Ihan sen takia, että ammattilaiset näkivät etten sepittele valeita lapseni ongelmista. Muistan kuinka esimerkiksi vanhemman lapsen koulukuraattori aikoinaan minulle oikein kehui kuinka upea ja hauska mies lasteni isä on. Tekee kaikkensa lasten eteen. Niinpä niin.



Eron myötä minulta lähti suurin osa ystävistä. No eipä heitä ystäviksi voi kutsua jos he uskoivat valheita eli tuskin menetin mitään. Expuolisoni yritti jopa kulkea läpi minun sukulaiset ja käännyttää heidätkin minua vastaan. Siinä sitten tuli raja vastaan. Onneksi sukulaiseni eivät häntä uskoneet.

Minä en näistä asioista puhunut kuin ihan läheisilleni. Ei olisi esimerkiksi tullut mieleenkään lähteä puhumaan exästä pahaa hänen sukulaisilleen tai ystävilleen. Miksi ihmeessä olisin sellaista tehnyt. Kerran vuosia myöhemmin olin viettämässä iltaa ystäväni kanssa. Eräs nainen ilmestyi samaan pöytään ja halasi minua. Kysyi, tunnenko hänet. Hänen poikansa oli ollut minun pojan kanssa samassa päiväkodissa. Hän kertoi, että oli ollut useamman kerran järkyttynyt nähdessään miten lasteni isä minua kohteli. Olimme olleet muun muassa yhteisissä päiväkodin pihatalkoissa ja lasten isä oli haukkunut minut kaikkien vanhempien kuullen. Tämä äiti kertoi säälineensä minua monta kertaa ja miettineensä miten asiaan pitäisi puuttua. Sydäntä lämmitti kuulla, että joku oli ajatellut minun jaksamistani.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Isku päähän

Aspergerin syndrooma

Diagnoosi etsiminen